Catherina

 Catherina, prototyp sportovního vozu, vznikal na počátku šedesátých let jako soukromý projekt.  Hlavní designér SAABu, Sixten Sason, si chtěl pro sebe navrhnout malé sportovní kupé. Ve stejné době plánovalo vedení SAABu nový sporťák, který by navázal na první Sonett z roku 1956.  Sixten Sason se rozhodl přizpůsobit svoje návrhy pro sériovou výrobu.Vývoj sériového prototypu započal v lednu 1963 a v květnu téhož roku začala montáž v dílnách  ASJ v Katrineholmu. Dne 2.dubna 1963 byl prototyp poprvé představen v Linköping Sports Centre. Vyznačoval se mnoha futuristickými prvky (například odnímatelná střecha). Mnoho zajímavých nápadů muselo být bohužel z důvodu přizpůsobení výrobě v továrně opuštěno. Jedním z nich byl požadavek Sixty Sasona na zabudování světlometů do střechy pro rozšíření světelného pole . Zajimavá je také skutečnost, že některé linie Catheriny jsou podobné s tvary Saabu 99 na němž v té době Sixty Sason pracoval. Následné testovací jízdy odhalili, že před vývojovým oddělením je ještě mnoho práce než bude možno vůz vyrábět. Mezitím se objevil konkurent v podobě vozu  Björna Karlströma a Björna Andreassona označovaný jako MFI 13. Z přimého porovnání obou vozů vyšel vítězně vůz MFI 13. Ten se také stal základem pro nástupce Sonettu, vozu SAAB Sonett II a prototyp Catherina skončil ve firemním muzeu.