SAAB 96 V4 Baja 1000

V letech 1969 a 1970 se Erik Carlsson zůčastnil se spolujezdcem Torstenem Åmanem jedné z nejtěžších automobilových soutěží známé jako Baja 1000. Soutěž vedla ze severu na jih Kalifornie terénem bez jakýchkoliv silnic. Délka závodu byla 1600 km. Pro tento závod byla připravena speciální verze SAABu 96 V4. Z vozu byly odstraněny všechny nepotřebné věci za účelem maximálního odlehčení . Byla odstraněna zadní sedadla, čalounění a veškeré odhlučňovací a izolační materiály. Vůz byl vybaven speciálním obutím do terénu, výfukové potrubí bylo z důvodů bezpečnosti vyvedeno na střechu.Dále byl vůz doplněn velkoobjemovou palivovou nádrží. Zvětšení palivové nádrže bylo nutné z důvodu překonávání  velkých vzdáleností bez možnosti tankování  a také vzhledem ke spotřebě upraveného motoru. V závodě bylo možno využívat pomoci techniků v servisních stanovištích, ale vzhledem k absenci jakýchkoliv komunikací bylo nutné všechny přepravovat letecky. Značka SAAB  podala v obou ročnících tohoto extrémního závodu výborný výkon - v roce 1996 se umístila posádka na třetím místě, o rok později na pátém.