Saab Sonett II

Během zimy roku 1966 došlo k výraznému urychlení projektu MF13/Saab 97. Proto bylo rozhodnuto o jeho dřívější premiéře. Ta se nakonec uskutečnila na domácí půdě ve Stockholmu, místo výstavy v New Yorku. Avšak vzhledem k tomu, že vystavený prototyp byl ještě ve fázi ověřování pro sériovou výrobu, byla finální podoba nového vozu představena až v březnu 1966 na ženevském autosalónu. Základní tvary vozu byly shodné s projektem MF13, pouze přední část byla prodloužena a dostala agresívnější vzhled. Celá přední část byla odklopná pro dokonalý přístup k pohonnému ústrojí. Motor byl převzat z modelu Monte Carlo a se třemi karburátory dosahoval výkonu 60 bhp. Výroba vozu byla spuštěna na sklonku roku 1966. V témže roce bylo vyrobeno pouhých  28 kusů. Tři z nich byl z předsériové produkce a zbylých 25 bylo určeno pro prodej. Zajímavostí je, že všchny tyto první vozy byly v podstatě vyrobeny ručně. Těchto vozů s dvoudobým motorem nebylo vyrobeno velké množství. Po té co začal bý model 96 vybavován motorem V4, bylo rozhodnuto o jeho zabudování i do modelu Sonett II. Toto rozhodnutí bylo vzhledem ke sportovním ambicím vozu a mnohem většímu výkonovému potenciálu nového motoru logické.