SAAB Sonett III

Nedlouho od uvedení Sonettu II se objevila kritika týakjící se jeho designu. Hlavním důvodem kritiky byly změny provedené při zabudování nového motoru V4. Proto se automobilka spojila s italským designérem Sergiem Coggiolim. Jeho úkol nebyl jednoduchý, protože nedostal od SAABu příliš volnou ruku. Prostřední část vozu měla zůstat zachována. Navíc na dalších úpravách vzhledu vozu pracoval jeden z designérů automobilky - Gunnar A. Sjögren. Výsledek této švédsko-italské spolupráce byl představen  na jaře 1970. V tomto roce bylo vyrobeno 740 vozů Sonett III. Jelikož byla většina z nich byla vyexportována do USA museli si evropští zákazníci počkat až do podzimu roku 1970. V porovnání se Sonettem II nevynikal nový model tak jednoduchým přístupem k motoru. Přední část již nebyla kompletně výklopná - nahradilo ji klasické víko kapoty. Na druhou stranu měl nový vůz zvětšený zavazadlový prostor, který byl přístupný přes zadní výklopné okno. Model roku 1972 měl přepracovanou přední masku a v roce 1973 dostal Sonett III nový deformovatelný nárazník. Jedinou novinkou modelu pro rok 1974 byly zřejmě jen stěrače na předních světlometech. Vůz Sonett III byl díky motoru V4 také výrazně těžší než starší typy - dosahoval hmotnosti 770kg.Tento handicap však byl vyvážen podstatně větším výkonovým potenciálem nového motoru.  Dohromady bylo vyrobeno celkem 10219 kusů vozů Sonett II a Sonett III.