Saab Sonett Super Sport

Přes svou pokrokovou konstrukci nebyly běžně vyráběné modely automobilky Saab na mezinárodních závodech schopny konkurovat vyloženě sportovním vozům třídy GT konkurečních výrobců. Proto bylo rozhodnuto o vývoji vlastního modelu třídy GT. Základem pro nový vůz se stal do té doby soukromý projekt vývojového inženýra Rolfa Melldeho. Vůz měl propracovaný rám z hliníku, který zaručoval vynikající pevnost při zachování nízké hmotnosti. Jako pohonná jednotka byl zvolen tříválec o objemu 748 ccm z modelu 93 doplněný třístupňovou převodovkou uloženou podélně. Výkon mototru byl zvýšen z původních 33kW na 57.5kW. Karosérie navržená designérem Sixty Sasonem byla vyrobena ze sklolaminátu - v roce 1956 naprostá novinka. Díky pohotovostní hmotnosti 500kg vůz vykazoval vyjímečné dynamické vlastnosti - pevný kilometr za 36s a maximální rychlost 160km/h. Po dokončení prototypu bylo vyrobeno šest kusů, které byly nasazeny do několika závodů. V téže době však došlo ke změně pravidel podle které bylo možná účast  mezinárodních soutěžích se speciálně upravenými vozy sériové produkce. A tak sportovní budoucnost pro nejbližší období patřila vozu SAAB 93. Do současnosti se dochovalo pět exemplářů - dva jsou v továrním muzeu a zbylé tři jsou v soukromých sbírkách.