Žabák

 V roce 1966 byla provedena rozsáhlá modernizace výrobního programu. Došlo k přechodu od dvoudobého tříválcového motoru k čtyřdobému čtyřválci. Vzhledem k dostatku místa pod kapotou modernizovaného typu 96 proběhla modernizace bez problémů . Větší  oříšek však bylo testování nástupce typu 96 vozu SAAB 99. V roce 1966 už nebylo možno provádět testování nového vozu formou částečného testování na upraveném typu 96. A jediné místo kde mohli být zkušební jízdy provedeny byla veřejná komunikace. Proto se zrodil Žabák. Žabák byl vůz jenž vznikl sloučením karosérie typu 96, rozšířené o 20cm a podvozkové skupiny nového SAABu 99. Mnoho švedských motoristů vůz potkalo bez toho, že by si všimli něčeho neobvyklého. Pro zvýšení utajení byla většina jízd prováděna v noci. Přesto bylo jen otázkou času kdy dojde k prozrazení Žabáka. K tomu neúmyslně dopomohla i automobilka. Při nočních testech doprovázel prototyp původní typ 96 identické barvy. Díky tomuto přímému srovnání a pozornosti novináře z deníku Expressen došlo k prozrazení Žabáka. Co novináři nezjistili byla skutečnost, že těchto unikátních vozů jezdilo po veřejných komunikacích více – celkem čtyři. Do současnosti se dochoval pouze jeden exemplář, který je umístěn ve firemním muzeu. Na obrázku vidíte vlevo Žabáka vedle původního typu 96.